de MailMaker:
nieuwsbrieven zonder zorgen

Hoezo geen tijd?

Altijd al iets met nieuwsbrieven willen doen maar je had nooit voldoende tijd? Dan is dit de uitkomst! De MailMaker is een unieke, nieuwe dienst die je niet alleen met de technische invulling helpt, maar ook met de creatieve uitwerking ervan.

Lees hieronder snel verder! Meteen een offerte? Klik dan hier.

Eerst het aanbod zien? Dat kan hier.

Nieuwsbrieven? Natuurlijk wel!

Nieuwsbrieven via de MailMaker, geen omkijken meer naar.

Nieuwsbrieven zijn voor veel bedrijven een vast onderdeel van de e-mail marketing strategie. Een uitstekend middel om klantloyaliteit te verbeteren en het aantal contactmomenten te vergroten. Het is snel en direct, pro-actief, persoonlijk en dat alles tegen haast verwaarloosbare kosten. Het nadeel is dat het alleen werkt wanneer je het heel consequent uitvoert. Daar gaat het nog wel eens mis.

Wil jij er zeker van zijn dat alle technische, creatieve en praktische onderdelen kloppen? En je wilt niet alles zelf doen? Dan is de MailMaker echt iets voor jou. We nemen je alle werk uit handen als je dat wilt. Lees hieronder snel verder wat de dienst voor jou kan betekenen.

Doe je nog niet aan e-mail marketing? Dan is dit een goed moment om te beginnen! Een modern bedrijf kan namelijk niet zonder. Lees op deze pagina meer over e-mail marketing en hoe wij je daarmee kunnen helpen.

Hoe helpt de MailMaker?

Het begint natuurlijk allemaal met tijd. Elke keer weer iets nieuws bedenken om over te schrijven en ook nog eens in de juiste 'tone of voice'. Elke maand ten minste één weekend kwijt met pielen om alles op de goede manier in één of andere Mailchimp template te duwen. Zo maar wat redenen waarom een goed idee misschien niet tot uitvoer komt.

De MailMaker kan je alles uit handen nemen. In de meest uitgebreide vorm stellen we éénmalig een goed jaarplan op en daarna verzorgen wij alles: copywriting, opmaak en het daadwerkelijke versturen in de frequentie die jij wilt. Wil je minder? Dat kan natuurlijk ook. In de meest kale vorm verzorgen wij enkel de opmaak en het versturen. Op die manier is er altijd een vorm te vinden die goed bij jou past!

Dit krijg je allemaal

  1. Een eigen template!

    Wij hebben alvast een aantal basis templates gemaakt voor nieuwsbrieven. Daarvan kies je er eentje, dat zit inbegrepen in de prijs. Wij passen deze template verder voor je aan zodat deze aansluit bij jouw huisstijl. Liever wat spannenders? Dat kan natuurlijk ook. De ontwikkeling van optionele, custom-made templates gebeurd helemaal in-house. Maak jij de schets achterop een bierviltje, dan vertalen wij die naar een werkende template.

  2. Technisch management

    In de meest eenvoudige vorm heb jij de berichten en akties voor je nieuwsbrief klaar. Die stuur je op en wij zetten dat voor je in de gekozen template. Daarna doen we de eindredaktie voor je, dat betekent dat je teksten worden gecontroleerd en je links worden nagelopen of ze werken. Uiteraard controleren we ook elke keer of je aan alle technische en juridische eisen voldoet.

  3. Optioneel: Copywriting

    Niet iedereen schrijft even makkelijk, daarom bieden wij in het full-service model ook de copywriting aan. Gemak dient de mens! We stellen samen een lijst van onderwerpen op en vervolgens zorgen wij voor de bijbehorende artikelen. Op die manier komt je nieuwsbrief tot stand met een minimum aan effort van jouw kant.

  4. Testen

    Al eens een nieuwsbrief ontvangen die er gewoon niet uitziet op je mobiel? Ik bedoel maar. Zodra de nieuwsbrief gevuld is gaan we deze testen. In de basis in maar liefst 8 verschillende e-mail programma's. Op die manier dekken we voor je af dat de nieuwsbrief bij aankomst bij jouw contacten ook precies eruit ziet zoals jij wilt.

  5. Versturen

    Duh.... Het lijkt wel heel erg triviaal, toch? Maar het hoort er wel bij. Het lastigste bij het versturen is dat je het moment moet kiezen waarop je verstuurd. Door dat moment te bewaken zorgen wij er voor dat jouw nieuwsbrieven dus wel elke keer worden verstuurd. Anders blijft het maar liggen...

Nu meteen een offerte? Klik dan hier.

Eerst het aanbod zien? Dat kan hier.

Hoe het werkt

  1. Techniek

    We beginnen bij de techniek. Heb je al een ESP? Dan is dat prima, het is verstandig om die te blijven gebruiken. Voor ons geen probleem. Heb je nog geen ESP dan kunnen wij dit eventueel voor je verzorgen.

    Een belangrijke stap in het proces is zorgen dat alles wat je verstuurt klopt met jouw huisstijl en op elk denkbaar apparaat goed leesbaar is. Wij noemen dat een template. Deze bouwen en testen we eerst voor je. Zodra deze klaar is kunnen we starten met het versturen van de eerste berichten.

    Hierna hebben we natuurlijk adressen nodig. De kans is groot dat je die al hebt, dus zetten we die in een goede, bruikbare database. Ook maken we afspraken over hoe we omgaan met wijzigingen. Dit laatste is belangrijk, want je bent (wettelijk!) verplicht om mensen zelf en makkelijk te laten inschrijven, uitschrijven en wijzigingen te laten maken.

    Wanneer de adressen geladen zijn is het technische deel klaar!

  2. Copywriting

    MailMaker, Commercieel Klankbord, Campagne, e-mail marketing

    Stel, je wilt een nieuwsbrief opzetten die vier keer per jaar uitkomt. Per nieuwsbrief stuur je twee informatieve artikelen en je verwerkt er een aanbieding in om je ontvangers te bewegen iets extra bij je af te nemen; inschrijven voor een evenement wat je organiseert, een seizoensartikel kopen of een afspraak maken voor een één-op-één gesprek. Alles kan, jij bent de baas.

    Ook op dit gebied werken we in verschillende vormen, zodat je zonder risico de vorm kunt kiezen die het beste bij je past. Bij de meest uitgebreide vorm, full-service, verzorgen we de complete copywriting voor je. Dit betekent dat we een briefing krijgen over de onderwerpen en op basis daarvan schrijven wij de teksten voor je in de tone of voice die bij jouw bedrijf past. Ideaal wanneer je zelf (te) weinig tijd hebt of weet dat je zelf niet graag schrijft. Of, misschien nog belangrijker, wanneer je weet dat je het zelf altijd op het laatste moment laat aankomen...

    Natuurlijk kun je ook gewoon zelf je teksten schrijven. Die stuur je ons dan toe als een gewoon word of tekstbestand, samen met eventuele afbeeldingen die je erbij wilt gebruiken. Wij zetten jouw tekst dan weer in de mailtemplate en zorgen dat het op de goede manier wordt verstuurd.

  3. Discipline

    We zeggen het wel vaker; discipline is belangrijk. Je wilt een zekere verwachting opbouwen bij je lezers. Wij helpen je om jouw belofte naar de lezers waar te maken. Doordat we beginnen met een plan te maken kunnen we je tijdig informeren wanneer bepaalde acties genomen moeten worden. Ook hier geldt: bij het full-service pakket heb je hier eigenlijk geen omkijken naar, schrijf je zelf dan spreken we bepaalde deadlines af.

Een bijzonder aanbod voor jouw bedrijf?

Je bent inmiddels net zo enthousiast geworden als wij en wilt meteen aan de gang? Super!! Er is al een MailMaker abonnement voor 65 Euro per maand. En door ambassadeur te worden van de dienst kun je dit zelfs verder omlaag brengen tot 0 Euro. Jawel, het staat er echt, je leest het goed: 0 Euro! Gratis dus!!

Via de knop hieronder kun je ons jouw wensen doorgeven en een offerte op maat aanvragen. De aanbieding mag je binnen twee werkdagen verwachten.