Jouw campagnes nog succesvoller?

Een voorsprong voor jouw bedrijf?

Maximale conversie scoren is net als topsport. Wil jij een beter resultaat bij jouw campagnes? Conversie ratio beter dan ooit? Dat is precies wat je krijgt wanneer je de WebChecker inzet. Voor nog geen € 15 per dag volgen wij de klantreis bij jouw campagnes actief en alarmeren je op alles wat een mogelijke conversie in gevaar brengt. Niet alleen vooraf maar ook tijdens de campagne!

Lees hieronder hoe het werkt. Meteen bestellen? Klik dan hier.

Maximale conversie

WebChecker, Commercieel Klankbord, Campagne, Conversie

Maximale conversie scoren is net als topsport. De echte winst zit in de laatste meters en is enkel optimaal wanneer je alle stappen perfect neemt. Gaat jouw campagne maximaal scoren?

Wanneer je er zeker van wilt zijn dat alle technische, psychologische en commerciële onderdelen van jouw campagneboodschappen kloppen, dan is de WebChecker echt iets voor jou. Hieronder kun je lezen wat de dienst precies inhoudt.

Hoe helpt de WebChecker?

Met een attentiespanne van gemiddeld 8 seconden zijn bezoekers ongeduldig en is je campagne alleen succesvol wanneer deze van begin tot einde perfect is. Elke getoonde pagina is direct begrijpbaar en neemt de kijker mee in alle stappen van de reis met duidelijk klikbare knoppen. De praktijk blijkt helaas vaak iets anders.

Het ontwikkelen van een campagne neemt veel tijd in beslag. Een heel intensieve samenwerking van de business met de marketing afdeling, het reklame bureau, de media partner en de IT afdeling. Veel koppen koffie, pizza en een ontelbaar aantal versies totdat de perfecte klantreis een feit is. Totdat deze online toch net niet het resultaat levert dat je verwachtte.

Het is ook niet verwonderlijk. Als je iets maar vaak genoeg ziet of een tekst voldoende aanpast dan zie je op een gegeven ogenblik de meest voor de hand liggende missers niet meer. Daar ben je dan blind voor geworden. Bij campagnes werkt dat niet anders. Speciaal daarvoor ontwikkelde het Commercieel Klankbord de dienst 'de WebChecker'. We willen hiermee niet de plaats van je media partner of reklame bureau innemen, maar enkel die belangrijke laatste check uitvoeren op het moment dat de campagne klaarstaat om gelanceerd te worden en daarna.

WebChecker, Commercieel Klankbord, Campagne, Conversie

Wij gaan ervan uit dat alle uitingen gecontroleerd worden voordat ze worden ingezet in een campagne. Misschien zelfs met een complete kwaliteitsafdeling en een organic search engine die broken links en andere narigheid opspoort. Toch blijkt in de praktijk dat er het nodige doorheen glipt. Klein foutje in de parameters en je zit onbedoeld op de verkeerde pagina. Misschien is de landingpage die je gebruikt voor jou wel helemaal duidelijk maar voor je publiek niet. De eerste software oplossing die dat signaleert moet nog worden uitgevonden.

Dit soort onfortuinlijke incidenten en ongelukjes singaleren wij met de WebChecker dienst. Dus ook die schijnbare mismatches die voor jouzelf logisch lijken. Het vangnet voor die laatste paar dingetjes die toch door de kwaliteitscontrole zijn geglipt, zeg maar. Op basis van een vooraf afgesproken frequentie en aantal meetpunten analyseren we jullie aanbod. Niet met software, maar met echte mensen met een echte mening over wat ze zien.

Hoe het werkt

Om de dienst maximaal effect te laten hebben moeten we eerst alles goed inregelen. We starten daarom met een korte intake, waarin we in kaart brengen welke activiteiten er lopen, welke procedures je volgt voor nieuwe campagnes, wie je doelgroep is en wat je voorkeurskanalen zijn. Ook spreken we af op welke manier we je precies alarmeren mochten we een misser tegenkomen. Daarna gaan we aan de slag en wordt de monitoring opgestart.

WebChecker, Commercieel Klankbord, Campagne, Conversie

In lijn met de gemaakte afspraken controleren we dagelijks meerdere malen de sociale netten zoals LinkedIn, Facebook en Twitter of multi interest sites zoals YouTube en nu.nl. Gaat alles goed dan zie je dit terug in de rapportage waarin we iedere keer als we jouw bedrijf tegenkomen een vermelding opnemen. Is er iets mis, dan wordt je ogenblikkelijk gealarmeerd zodat je actie kunt ondernemen. Wekelijks maken we een korte scan van je website en analyseren alle commerciële uitingen die we daar tegenkomen. We bekijken ook iedere week of de frequentie waarin je te zien bent of zelf content plaatst nog overeenkomt met jouw doelen.

Tenslotte zijn er nog een aantal ad-hoc acties die we uitvoeren. Ad-hoc omdat deze niet planbaar zijn in de tijd. Denk hierbij aan nieuwsbrieven die worden bekeken bij binnenkomst, advertenties in kranten of analyse van campagne materiaal dat we analyseren voordat de campagne gepubliceerd wordt. Al deze acties worden via het FIFO principe behandeld zodra we het materiaal ontvangen.

Rapportages

Geen dienst is compleet zonder goede rapportage. De WebChecker stuurt twee soorten rapportages uit:

Incident report

WebChecker, Commercieel Klankbord, Campagne, Conversie

Wanneer wij iets opmerken dat een potentieel gevaar is voor de conversie dan maken wij hier direct een incedent rapport van. Incident is als term in dit geval afkomstig uit de ITIL hoek; wij signaleren iets dat je aandacht nodig heeft. Dit type rapporten wordt zonder vertraging verstuurd. De manier waarop stemmen we met je af in de intake. Het advies is altijd om een email adres in te richten dat naar meerdere mensen gaat. Hiermee borg je een snelle opvolging, want meestal is het wel mogelijk om een incident met een kleine ingreep te herstellen. Voorbeeldje zien? Klik dan hier!

Kwartaalrapportage

Periodiek laten we ook een overzicht zien wanneer we jouw advertenties zagen en waar. Dat is handig, want op die manier krijg je ook inzicht in de werkelijke schermtijd die je campagne krijgt. Uit de rapportage kun je opmaken hoe vaak en via welk kanaal je advertentie gezien is. Ook laten we je zien voor welke advertenties we een incident rapport aanmaakten.


Direct contact?

06 31 18 14 15

Mail ons

Sociaal doen?